Co na wideo
Posłuchaj, co o networkingu sądzi Marcin Kokoszka
1 min: najskuteczniejsza forma marketingu - skuteczny w firmach, w których wymagane jest wypracowanie zaufania i przy budowaniu swojej marki na starcie
2 min: podstawowe błędy - nie sprzedawaj na spotkaniach networkingowych ----- a znajdź osoby, które mają takich samych klientów 5 min.:- stresujesz się, bo KONIECZNIE chcesz coś załatwić ------ po co? jesteś tu kogoś poznać i mu pomóc 7 min.: - nie spóźniaj się ------ lepiej przyjdź jako pierwszy) 9 min.: - najpierw słuchaj, potem gadaj swoje 11 min.: - nie słuchaj, żeby mu odpowiedzieć i go do czegoś przekonać ----- ale żeby zrozumieć, co do ciebie mówi - nie skupiaj się na swoich odpowiedziach ----- ale zadawaj pytania
13 min . : dołóż do networkingu inne formy kontaktu i przekazywania informacji
Co mówi Wikipedia
Idee networkingu promują m.in. portale społecznościowe, jednak najpełniejszym jego przejawem jest networking biznesowy, pojmowany jako sieć trwałych kontaktów biznesowych.
Pielęgnowanie kontaktów, nawiązywane znajomości z jak najszerszymi kręgami przedsiębiorców z różnych branż, sprzyja efektywnej wymianie informacji oraz życzliwej atmosferze biznesu.
Działania networkingowe polegają na obopólnym rekomendowaniu swoich usług, dzieleniu się wiedzą oraz udzielaniu pomocy, jeśli jest ona potrzebna. Kontakty networkingowe opierają się na wzajemnym zaufaniu i poparciu.
Dla networkingu kluczowe jest budowanie długotrwałych relacji opartych na obustronnych korzyściach.
Networking odgrywa szczególną rolę w obsadzaniu wyższych stanowisk. Z jednej strony firma headhunterska dociera do liderów opinii i prosi o rekomendacje, z drugiej zaś bywa, że menedżer sygnalizuje zaufanym osobom chęć zmiany miejsca pracy